08 juni 2012

Sköna fredag

Idag började vi dagen med sol inne och sol ute. Vi gjorde oss iordning snabbt och åkte in till 4H-gården igen. Där mötte vi upp Theo och hans mamma och två kusiner. Vi åt glass, kollade på kaninerna, kycklingarna, getterna och ankorna, denna gång utan förtvivlan från Litens sida. Kossorna var i och för sig inte på gården.

När det började lida mot lunch åkte de andra hem och Liten somnade i vagnen. Jag passade på att springa in på köpcentrumet och köpa lite smått och gott. Bland annat blev det denna klänning:
Klänning från Dea Axelsson

Väl hemma igen gick vi ut och försökte få lite mer ordning i husvagnen. Det gick sådär. Efter allt som hänt under dagen började jag få massa sammandragningar och var tvungen att sätta mig i soffan en stund. Det kändes inget roligt eftersom jag hade tänkt att städa huset oxå. Men det fick bli soffan till Mannen kom hem. Han lugnade mig och sa att det gör inget att det är lite rotigt. Snart har han semester och då ska vi gå igenom rum för rum och städa ordentligt. Det lät bra och tröstande.

Tacksam för att jag har det så bra och får så mycket kärlek trots att jag själv känner att jag inte når upp till mina krav på det jag vill göra. Det är bättre att satsa på att må bra så att bebisen i magen mår bra och Liten mår bra och Mannen slipper en sur och trött fru. Ja. Bara att få stöd och en uppmuntrande kram gav mig kraft att faktiskt ta tag i lite av städningen medan Liten badade på kvällen.

Nu sover Liten och det blir soffan en liten stund till innan nattsömnen och helgens utflykter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar