09 juni 2012

Bön

Idag går mina tankar och mina böner speciellt till Syrien och de drabbade där. Framförallt barnen vill jag omsluta med mina böner. Helst vill jag åka dit och rädda dem allihopa men det inser jag ju att det inte går. Det är så hemskt att tänka på allt som händer utan att kunna göra någonting. Men en bön går alltid att sända, en bön om tröstande kramar, en bön om hopp och en bön om frid. 

Sedan ber jag även en tacksamhetsbön och tackar för min familj; min man, min son och mitt ofödda barn. Jag tackar för landet vi bor i och för maten på bordet och det fina huset vi bor i. 

Avslutningsvis ber jag om styrka att leva gott i en värld av orättvisa, jag ber om styrka att fostra mina barn till goda världsmedborgare och jag ber om styrka att använda det jag blivit välsignad med för att välsigna andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar