29 juni 2012

För trångt

När jag kom hem efter min pysselkväll med tjejerna i onsdags hjälpte jag först mannen att packa inför hans resa då han satt djupt försjunken i datan för att jobba. När jag sedan skulle gå och lägga mig gick jag in till Liten för att kolla till honom som jag alltid gör innan jag går och lägger mig. Då ser jag att han har på sig en pyjamas som jag för längesedan lagt undan för att den är för liten.

Det är en sådan där pyjamas som täcker hela kroppen, inklusive fötterna. Jag ser ju att pyjamasen stramar men Liten sover så sött så jag tänker att har han somnat och sovit flera timmar med den så tycker han det nog inte är några problem, eller så kommer han säga till inatt. Jag går och lägger mig och tänker inte mer på det, säger heller inget till mannen.

På morgonen när jag går in vid halv tio (han sover så länge på mornarna) möts jag av en rolig syn. Liten har tagit av sig pyjamas och hängt den över sängen och sitter i blöja, hur nöjd som helst. Jag kunde inte låta bli att skratta. Synd man inte har en videokamera upphängd i rummet.

Nu ska jag gömma den där pyjamasen så han inte får på sig den igen.

2 kommentarer:

  1. Så sött!!
    Tack för en supermysig pysselkväll. Det får vi göra om snart :) kramkram

    SvaraRadera
  2. hahaha sötast i världen!!

    SvaraRadera